MENU GŁÓWNE Ň OBROTY Ň Rejestrowanie Dokumentów -
IKONA
SKRÓT +
INSERT - Ň
Ň
(lub
)
Ten sposób księgowania przeznaczony jest do rejestrowania dokumentów, które "nie przechodzą" przez rejestry VAT, a powtarzają się w programie co miesiąc.
• | rozliczanie delegacji |
• | spłaty pożyczek |
• | rozdzielnik kosztów (wtedy zmieniamy tylko kwoty, a układ kont pozostaje bez zmian) |
• | rozliczenie płac |
• | wszelkie inne noty księgowe, które tworzymy mozolnie co miesiąc lub kwartalnie... |
Po założeniu nagłówka dokumentu, naciskamy i przechodzimy do 2 zakładki okna. Następnie przy pomocy klawisza
lub ikony
. uruchamiamy opcje Automatycznych dekretów. Po wybraniu kodu dekretu oraz kliknięciu
, na ekranie wyświetlone zostaną odpowiednie rekordy.
W naszym przykładzie tabela została częściowo wypełniona.Jednak po uaktywnieniu opcji okno jest puste. Automatyczne dekrety możemy przygotować na dwa sposoby: korzystając ze zdefiniowanych wcześniej dekretów księgowych (klocek ) lub powielając zaksięgowany wcześniej dokument (klocek
)
Korzystanie z księgowania poprzez ustalone dekrety możliwe jest po wcześniejszym zdefiniowaniu odpowiednich szablonów dekretów w opcji Funkcje - Definiowanie Dekretów Księgowych.
• | ![]() ![]() |
• | ![]() ![]() |
W obydwu przedstawionych wyżej przypadkach, aby przenieść dane do właściwego dokumentu klikamy . Jeśli dokument nie jest pełny, uzupełniamy go kolejnymi pozycjami korzystając z
lub
.
Kontrola/Poprawa wprowadzonych dokumentów