MENU GŁÓWNE Ň OBROTY Ň Rejestrowanie Dokumentów -
IKONA
SKRÓT +
INSERT - Ň Ň (lub )
Ten sposób księgowania przeznaczony jest do rejestrowania dokumentów, które "nie przechodzą" przez rejestry VAT, a powtarzają się w programie co miesiąc.
• | rozliczanie delegacji |
• | spłaty pożyczek |
• | rozdzielnik kosztów (wtedy zmieniamy tylko kwoty, a układ kont pozostaje bez zmian) |
• | rozliczenie płac |
• | wszelkie inne noty księgowe, które tworzymy mozolnie co miesiąc lub kwartalnie... |
Po założeniu nagłówka dokumentu, naciskamy i przechodzimy do 2 zakładki okna. Następnie przy pomocy klawisza lub ikony . uruchamiamy opcje Automatycznych dekretów. Po wybraniu kodu dekretu oraz kliknięciu , na ekranie wyświetlone zostaną odpowiednie rekordy.
W naszym przykładzie tabela została częściowo wypełniona.Jednak po uaktywnieniu opcji okno jest puste. Automatyczne dekrety możemy przygotować na dwa sposoby: korzystając ze zdefiniowanych wcześniej dekretów księgowych (klocek ) lub powielając zaksięgowany wcześniej dokument (klocek )
Korzystanie z księgowania poprzez ustalone dekrety możliwe jest po wcześniejszym zdefiniowaniu odpowiednich szablonów dekretów w opcji Funkcje - Definiowanie Dekretów Księgowych.
• | Po kliknięciu na ekranie pojawią się wpisy zgodne z ustalonym wzorem. Po wprowadzeniu kwoty klikamy , a kursor przeniesie się od razu do pola niżej. |
• | Po wybraniu program zapyta o symbol oraz numer dokumentu, którego dekrety chcemy skopiować. Jeśli nie znamy tych danych odpowiednią pozycję możemy odszukać, klikając . Po zatwierdzeniu przeniesione zostaną pełne dane, nie tylko dekret ale także treść oraz kwoty. |
W obydwu przedstawionych wyżej przypadkach, aby przenieść dane do właściwego dokumentu klikamy . Jeśli dokument nie jest pełny, uzupełniamy go kolejnymi pozycjami korzystając z lub .
Kontrola/Poprawa wprowadzonych dokumentów